وبلاگicon

دنیای ابتدایی

آموزشی، علمی ، نمونه سوال

دنیای ابتدایی

آموزشی، علمی ، نمونه سوال

دنیای   ابتدایی

یادگرفتم بخندم و ببخشم
خدا نیستم ، اما زیر سایه اش بزرگ شدم

*****************************
همه ی افراد با استعداد هستند، اما اگر شما یک ماهی را بر اساس تواناییش در بالا رفتن از درخت بسنجید، آن ماهی تمام عمرش را بر این باور خواهد گذارند که یک بی دست و پای احمق است.


عشقم معلمی است.اگر دوباره انتخاب کنم بدون شک معلم خواهم شد.
معلم پایه های اول تا ششم ابتدایی
داور جشنواره های مختلف آموزش و پرورش
مدرس دوره های ضمن خدمت
مدیر مدرسه پسرانه دوره اول و دوم
فعلا معاون آموزشی دبیرستان دخترانه نرجس
لذت بودن در مدرسه و بچه ها را با هیچ لذتی نمی توان مقایسه کرد.

******************

در حد توانم سعی کردم مطالب مفید ی رو براتون بزارم ، بعضی هاش کار خودم و بعضی ها کار همکارای خوبم .
منتظر نظرات خوب و سازنده شما هستم!

آخرین نظرات

بازدید مدرسه ی نسیبه آیدین آنکارا
1 . این مدرسه غیردولتی بوده وموسس آن خانم نسیبه آیدین معلم ریاضی و مولف کتاب های ریاضی ترکیه می باشد که در آنکارا ساکن هستند وهم اکنون پسرش مدیریت کل مجموعه را برعهده دارد.
2 . این مدرسه از مرکز پیش دبستانی تا پایان دبیرستان را دارد وهر دوره برای خودش مدیر ومعاونانی دارد و سه مدیر (ابتدایی – راهنمایی ودبیرستان ) دارد که معلمان ودانش آموزان را مدیریت می نمایند
3 . ساعات کاری این مدرسه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است .
4 . این مدرسه مجهز به سالن غذا خوری مجهز ، سه زمین فوتبال ، وسه سالن سرپوشیده ورزشی برای والیبال وبسکتبال ویک سالن بزرگ استخر شنا ، ولابراتور وآزمایشگاه علوم تجربی ، آزمایشگاه شیمی ، آزمایشگاه فیزیک ، آزمایشگاه ریاضی به صورت جدا گانه و باغ وحش، سالن تئاتر بزرگ ومجهز ، اتاق شطرنج ، اتاق رایانه مجهز به لب تاپ ، سالن ژیمناستیک واتاق موسیقی می باشد .
5. در این مدرسه 5 کلاس پیش دبستانی وجود دارد وتعداد جمعیت هرکلاس پیش دبستانی حداکثر 15 نفر می باشد واز اول تا ششم ابتدایی هر کدام 6 کلاس جداگانه دارند وجمعیت هر کلاس حداکثر 20 نفر می باشد وبیشتر از این پذیرش نمی کنند .
6 . کلاس های پیش دبستانی بسیار بزرگ وبانور وامکانات بسیار خوب ومطابق استاندارد های جهانی می باشد وحتی فضای بازی را در کلاس پیش بینی نموده اند
7 . فضای کل این مدرسه اعم از ساختمان ومحوطه ی بیرون 60000 هزار متر مربع است که کلا فضای سبز وجذابی را را برای دانش آموزان فراهم کرده اند وبه دلیل ارزان بودن زمین وداشتن سکوت وآرامش وداشتن زمین های خوب وفضای سبز این محل برای مدرسه انتخاب شده است .
8 . دانش آموزان برای ورود به این مدرسه باید یک آزمونی بدهند ونمره ی لازم ومدنظر را کسب نمایند اما با بحث هایی که شد معلوم شد بیشتر افراد ی که از نظر مالی توانایی پرداخت شهریه را دارند فرزندانشان را به این مدرسه می آورند .
9 . شهریه ی ماهانه ی این مدرسه برای هر دانش آموز 30000 لیر می باشد .
10 مدرسه سعی نموده از معلمان مجرب وفعال وعلاقمند جذب کند وحقوق ماهانه ی هر معلم حالا با کمی تفاوت به 3000 تا 3500 لیر می رسد .
11 . هر معلم در هرهفته 30 ساعت وظیفه ی تدریس دارد وبرای ساعات اضافی حق الزحمه واضافه کار دریافت می نماید
12 . در مدرسه یک پزشک ودوپرستار ویک آمبولانس وجود دارد
13 . روش های تشویق دانش آموزان خرید بلیط سینما وتئاتر ، خوردن کیک ، تشویق مادی ولفظی ونصب نام او در پانل و.. وروش های تنبیه کار کردن در غذا خوری وغذا دادن به حیوانات باغ وحش می باشد وتنبیه بدنی مطلقا ممنوع می باشد
14 .در بالای سر تابلوی هرکلاس عکس آتاترک ومتن سرود ملی خودشان نصب شده بود
15 .سالن مدرسه محوطه ی سرپوشیده ی بسیار حذاب وخوبی است وکارهای دانش آموزان هر کلاس در آنجا نصب شده بود ونمایشگاهی برای کارهای دانش آموزان است
16 . نقاشی بزرگی کشیده بودند که با کشته شدگان معدن سوما همدردی کرده بودند .
در بیرونی ودرب ورودی دارای مکانهای مخصوص برای نگاهبان وروابط عمومی مدرسه می باشد که لباس های متحدالشکلی داشتند . 17 . برخورد مجموعه مدرسه با ما وهمکاریشان بسیار خوب وتوام با مهربانی بود ومارا برای صرف نهار در غذا خوری مدرسه مهمان کردند که خوب بود .
17 . در این مدرسه هم مثل سایر مدرارس ترکیه مشاور برای معلم ومشاور برای دانش آموزان وجود دارد .
18 . سرویس های بهداشتی مدرسه فوق العاده بهداشتی وجالب وتمیز بود طوری که سرویس بهداشتی هر دوره وهر سنی با همدیگ فرق داشت ومتناسب قد واندازه ی آنها ساخته شده بود .
19 . جالب اینکه معلمان در همان سالن مدرسه به صورت نعلی در کنار هم نشسته بودند ودر بین دانش آموزان بودند وهرچند اتاق معلم هم داشتند .
20 . اتاق مدیر ومعاون معلم ومشاور هر کدام جداگانه است .
21 . مهمترین چالش ومشکل مدرسه نگه داشتن دانش آموزان به خصوص ابتدایی تا ساعت 5 عصر است والبته دغدغه دیگر آنها انگیزه ی تحصیل وتلاش علاقمندانه ی دانش آموزان می باشد ویکی از دلایل را ورود امکانات جذاب وتاثیر گذارتر از معلم مثل وسایل مختلف الکترونیکی (تب لت ولب تاب وگوشی همراه و.. ) می باشد که دانش آموزان را به خودش جلب کرده است.
21 . در بازدید از کلاس هفتم که دانش آموزان مشغول مرور دروس ودند صفحه ای را که اتفاقی باز کرده بودند نقشه ی خاور میانه را وخلیج فارس را نشان می داد که در نقشه به جا ی خلیج فارس خلیج بصره نوشته بودند که البته موترد این چنینی در کتب درسی کشور های همجوار ایران این روزها شدت گرفته که توجه مسئولان ما را برای رایزنی این کار می طلبد . واینجانب تحلیل محتوای کتاب های درسی ابتدایی افغانستان وآذربایجان وترکیه را انجام داده ام که مجال باز کردنش اینجا نیست ولی از نظر علوم اجتماعی وتاریخ ادبیات باید زودتر یک کار گروه بررسی وترمیم واصلاح صورت گیرد وگرنه ممکن است رفته رفته بین نسل حاضر کشورها مشکلاتی در آینده به وجود آید که با تدبیر وتلاش می توان آنها را حل کرد .
22 .در هر هفته 2 ساعت موسیقی دارند واز همان دوران پیش دبستانی برای آنها با شناخت استعداد وعلاقمندی دانش آموزان کار با ابزار آلات موسیقی را معلم موسیقی آموزش می دهد وبنا به گفته ی مدیر مدرسه یک دانش آموز بعد از چهار سال به صورت حرفه ای با آن ابزار موسیقی که کار می کرده می نوازد وتاثیر زیادی بر هوش منطقی ونظم فکری وتخلیه ی هیجان هایش می گذارد . ودر سالن تئاتر می نوازند ودر رشد ارتقای اعتماد به نفس آنها تاثیر زیادی دارد .
23 . زبان انگلیسی را در این مدرسه از همان دوران پیش دبستانی آموزش می دهند .
24 . ساعت بدون دقیقه را وجمع های اساسی نوع اول را در همان پیش دبستانی آموزش می دهند .
25 . کتاب های درسی متمرکز بوده واین مرکز توسط معلمان خودشان کتاب های تمرین ریاضی وسایر کتاب های درسی را تهیه وبرای تکمیل به دانش آموزان می دهند
26 ارزشیابی تا سوم ابتدایی توصیفی واز سوم به بعد نمره ای از 100 می باشد واز 50 کمتر قبول نیست .
27 . نظام آموزش وپرورش آنها چهار ، چهار ، چهار می باشد .
28 . بیشتر هدف اولیا ودانش آموزان از انتخاب این گونه مدارس پولی وهزینه بر کسب رتبه های برتر دانشگاهی ودکتر ومهندس شدن را اولیای دانش آموزان آرزو می کنند ومدیر از این ناراحت بود که دیگر مثل گذشته های نه چندان دور دانش آموزان احساس دوستی وهمکاری ومهربانی کمتری نسبت به هم دارند
29 . یکی از دلایل مهم خوش خطی دانش آموزان کلاس اول ترکیه که در بازدید از مدارس آنکارا مورد توجه قرار گرفت1 . استفاده ی دانش آموزان از همان دوره ی پیش دبستانی با قلم های متفاوت از نظر اندازه ی عرضی و سایز های سایز های مختلف باز از نظر کلفت بودن قلم طوری که گرفتن وکنترل ونوشتن با آن کمی سخت می باشد ولی نقش مهمی را در نوشتن با قلم عادی ایفا می کند وپشوانه علمی خوبی دارد – 2 .رسم خطوط ودایره های مختلف ومتنوع در تمامی جهات همین طور بدون هدف برای تقویت وشکل گیری عضلات ریز انگشتانی که با قلم درگیرند -3 . کار با ابزار های مختلف طوری که عضلات خواب را بیدار وتقویت کند البته این کارها به مدت مستمر وبا برنامه در مدارس صورت می گیرد ودر کشور ما ایران در زمان های نه چندان دور خوشنویسی با قلم از جنس نی و مرکب در مدارس تمرین می شد ولی حالا کنار گذاشته شدبدون اینکه جایگرینی برای حذفش انتخاب شود حالا مداد خوشنویسی در آمده ولی لذت وصدای دلنشین قلم ومرکب را نمی دهد البته توصیه این است که کودکان از همان چهار سالگی به بعد با قلم ونوشتن وانداع قلم نه یک جور ویک اندازه کار کنند تا مهارت نوشتن به همراه تقویت وکنترل عضلات راحت تر ونوشتن برای این نو آموزان لذت بخش باشد وامروزه بدنویسی وبدخطی مشکل مدارس ماست که راهکارهای مفید وجالبی مطرح شده که باید در بین همکاران واولیا به روز رسانی شود ومقاله ها وراهبردها وتجارب خوبی وجود دارد که در این مجال نمی گنجد وبهتر است در این تعطیلات خودمان را نسبت به علوم وفنون ومهارتهای حرفه ای خودمان بیشتر بها بدهیم وبه روز باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی