وبلاگicon

دنیای ابتدایی

آموزشی، علمی ، نمونه سوال

دنیای ابتدایی

آموزشی، علمی ، نمونه سوال

دنیای   ابتدایی

یادگرفتم بخندم و ببخشم
خدا نیستم ، اما زیر سایه اش بزرگ شدم

*****************************
همه ی افراد با استعداد هستند، اما اگر شما یک ماهی را بر اساس تواناییش در بالا رفتن از درخت بسنجید، آن ماهی تمام عمرش را بر این باور خواهد گذارند که یک بی دست و پای احمق است.


عشقم معلمی است.اگر دوباره انتخاب کنم بدون شک معلم خواهم شد.
معلم پایه های اول تا ششم ابتدایی
داور جشنواره های مختلف آموزش و پرورش
مدرس دوره های ضمن خدمت
مدیر مدرسه پسرانه دوره اول و دوم
فعلا معاون آموزشی دبیرستان دخترانه نرجس
لذت بودن در مدرسه و بچه ها را با هیچ لذتی نمی توان مقایسه کرد.

******************

در حد توانم سعی کردم مطالب مفید ی رو براتون بزارم ، بعضی هاش کار خودم و بعضی ها کار همکارای خوبم .
منتظر نظرات خوب و سازنده شما هستم!

آخرین نظرات

معلمان خلاق و اثربخش بی‌تفاوت و ساکت نمی‌مانند بلکه از هر فرصتی برای یادگیری و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای خودشان تلاش می‌کنند آنها معکوس می‌اندیشند معکوس عمل می‌کنند آنها با اکثریت نیستند آنها روی کار حرفه‌ای خودشان متمرکز می شوند و بسیار دوست دارند کلاس شاداب و منعطفی داشته باشند لذا این ۵ روش تدریس می تواند در این وضعیت آشفته بازار حال روز تدریس و یادگیری دانش آموزان ما را بهبود ببخشد:

 

خلاقیت , تدریس , روش تدریس , معلمان

 

 

 

1. یادگیری فاصله دار یکی از محبوب ترین تکنیک های تدریس در عصر مدرن می باشد در این نوع یادگیری معلمان چندین بار دروس را تکرار می کنند اما با استراحت های ۱۰ دقیقه ای یعنی دادن زمان برای استراحت دانش آموزان، که در این استراحت هم، دانش آموزان تکنیکهای ذهنی آرام بخشی ذهنی و فعالیت‌های بدنی تحریک‌کننده را انجام می دهند تا با شادابی و انرژی بیشتری به یادگیری برگردند.

 

۲. استفاده از گیمیفیکیشن که یک روش بسیار عالی می تواند برای تدریس و یادگیری دانش آموزان باشد روش گیمیفیکیشن یک تکنیک بسیار آموزشی مدرن می باشد که به ویژه در سیستم های آموزشی پیش دبستانی و ابتدایی بسیار موثر می تواند باشد

 

۳. روش تدریس معکوس که یک رویکرد آموزشی منحصر به فرد است دانش آموزان مواد اولیه درس را در خانه مطالعه می‌کنند سپس در کلاس روی آن کار می کنند این ایده برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به وجود آمد و به جای سخنرانی صرف معلم دانش آموزان از محیط های مختلف یاد می گیرند.

 

 

۴. یادگیری مشارکتی بهترین روش برای آموزش همکاری همیاری و مهارت های ارتباط گرفتن دانش آموزان با یکدیگر می تواند باشد می توانند انتقادات نظرات همدیگر را بشنوند تحمل کنند و یک زندگی در کنار هم داشته باشند.

۵. روش یادگیری پروژه محور یکی دیگر از روش های یاددهی یادگیری و روش تدریس مدرن می باشد  دانش‌آموزان اجازه می‌دهد با چالش‌ها به طور مستقیم روبرو بشوند و دانش آموزان سوالات مهمی از خودشان می پرسند در مسائل غوطه ور می شوند معلم فقط نقش میانجی و راهنما را دارد این دانش‌آموزان هستند که چالش‌ها را شناسایی می‌کنند تجزیه تحلیل ارزیابی می‌کنند و در نهایت پاسخ می‌دهند امروزه معلمان با استفاده از یادگیری پروژه محور می توانم بسیاری از کمبود انگیزه و علائق را در دانش آموزان خود حل کنند و در کشف توانایی‌های دانش آموزان خودشان موثرتر عمل کنند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۴/۱۹
  • ۱۷۹ نمایش
  • اخوان

خلاق

خلاقیت در مدرسه

معلم خلاق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی